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On a walk through woodlands I am struck by the variation of light and shadow, and the moods it creates. Artists and poets have been inspired throughout history by this enclosed space - which can lead you on an enchanted journey through an imaginative otherworld, where trees become creatures with definite personalities.

I have worked with a range of dance companies and developed drawings from live performance, with music. My focus on the energy of movement has prepared me for this engrossing project with trees, beginning in 2005 with an Arts Council supported residency at Holton Lee, a site of special scientific interest in Wareham forest, Dorset. A serendipitous journey led me there, a mixture of accident and design which mirrors my practice.

Recent work has focussed on exploring watercolour and calligraphy inks, using masking and layering techniques. Watching colour spread and developing meaning through colour is important. In this I am inspired by Bridget Riley for her sinuous and electric colour compositions, sometimes stimulated by nature (ref her ‘Pleasures of Sight essay) 

As one of the founder members of the Arborealists I have been able to take part in some site specific research with the group. Lady Park Wood in Monmouth, Wales is an extraordinary unmanaged space which I was fortunate to visit in 2017. From that experience I have developed a series of works which tap into unconscious thoughts and feelings. The imaginative work of British Surrealist Eileen Agar along with her Swanage companion Paul Nash has been a direct influence.

Another stimulating visit was made to Dartmoor and Wistmans Wood. Trees grow among undulating boulders, like some kind of lunar landscape. The atmospheric quality of the woodland led to some highly charged pieces. For me trees become animate like dancers on a stage.


Comme artiste, j’ai été principalement inspirée par le paysage et la nature, mais j’ai travaillé avec des compagnies de danse, et la tension qui existe dans l’interaction humaine d’une performance existe pour moi dans l’environnement d’un bois. Chaque espace différent crée aussi une ambiance, et j'ai apprécié la recherche artistique à Poitiers et le processus pour trouver un langage visuel afin de communiquer ma réponse. Les émotions sont tout à fait différentes de celles des forêts du Dorset où j'ai passé cinq ans à créer un projet spécifique au site.

Je travaille par des lavis de couleur transparente, organisés en masques et en couches qui créent une discipline. Le travail est très expérimental. En effet, peindre humide dans l’humide développe mon imagination et crée des images irréelles, parfois tout à fait ludiques. Faire des signes devient un rythme, souvent inspiré par la musique. La couleur est la clé de mon travail et je m'inspire du vocabulaire visuel de Bridget Riley et de l’imaginaire d'Eileen Agar. L'exposition expressionniste abstraite où j'ai vu le travail complexe et sensible de Lee Krasner m’a récemment influencée. Pour moi les formes en arabesques des arbres s'animent, comme des danseurs sur une scène.